Special: in gesprek met curator Azu Nwagbogu
8 september 2024

Special: in gesprek met curator Azu Nwagbogu

Gratis special: zondag 8 september

Azu Nwagbogu is een internationaal geprezen curator. Hij is onder meer co-curator bij Buro Stedelijk en heeft verschillende grote tentoonstellingen in Afrika en Europa gecureerd, waaronder het recente Benin-paviljoen voor de Biënnale van Venetië 2024. Nwagbogu is curator van In Schitterend Licht, nu te zien in het Wereldmuseum Leiden.

Toegang: gratis (excl. museumentree)
Locatie: Grote Zaal
Tijd: 14:00-15:00

Met 32 kunstenaars uit de Afrikaanse en wereldwijde Afrikaanse diaspora kijkt de tentoonstelling door de tijd heen naar de ontwikkeling van de moderne en hedendaagse kunst(geschiedenissen) van Afrika, ingezoomd op enkele van de belangrijkste zorgen van de kunstenaars in de periode vanaf het midden van de 20e eeuw.

In

In gesprek

Op 8 september gaat prof. dr. Kitty Zijlmans, emeritus hoogleraar Hedendaagse Kunstgeschiedenis en Theorie/World Art Studies aan de Universiteit Leiden, in gesprek met Azu Nwagbogu over het cureren van de tentoonstelling, de werken van de kunstenaars en de belangrijkste thema's. Ze zullen onderzoeken welke drijfveren invloed hadden bij het maken van de tentoonstelling en wat tegenwoordig belangrijke factoren zijn die invloed hebben op het maken van kunst in Afrika en de Afrikaanse diaspora.

Kom op zondag 8 september naar de gratis special. Let op: museumentree is niet inbegrepen. Reserveer hier je museumentree. Let op: het gesprek vindt plaats in het Engels.

.enviso-tickets.enviso-tickets-mobile { display: block !important; } :host { --enviso-primary-color:#376feb; --enviso-secondary-color: #376feb; font-family: Mabry pro; } .enviso-offer-filters-wrapper { display: none; } #ticket-description { ???????????? display: none; ???? } .enviso-title { ???????????? display: none; ???? } .enviso-tickets.enviso-tickets-mobile { display: grid; grid-template-columns: calc(50% - 1em) calc(50% - 1em); align-items: stretch; } :host .enviso-tickets-mobile enviso-ticket-item { float: none; margin-right: 1em; width: auto; } :host enviso-ticket-item { margin-bottom: 1em; margin-right: 1em; box-sizing: border-box; } .enviso-dialog-content { background-color: #DDF4F2; }